Pokyny k výuce od 22. března 2021

Michal Hynek Novinky

Vzhledem k nepříznivé epidemiologické situaci vláda ČR dne 18. března 2021 přijala krizové opatření, kterým prodloužila účinnost předchozího krizového opatření č. 200 ze dne 26. února 2021.
  • Do 28. března se tedy prodlužuje dosavadní stav. Pokračuje se v režimu dle INFORMACE MŠMT K PROVOZU ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ OD 22. BŘEZNA 2021 DO 28. BŘEZNA 2021;
  • Je umožněno konání komisionálních opravných a komisionálních náhradních zkoušek na středních školách a v konzervatořích. Opravné a náhradní zkoušky se konají podle výroku II. opatření obecné povahy Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č.j.: 3267/2021-1 ze dne 29. ledna 2021;
  • Žáci jsou povinni se vzdělávat distančním způsobem. Způsob poskytování vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání distančním způsobem přizpůsobí škola podmínkám žáka pro toto vzdělávání v souladu s metodikou MŠMT;
  • Distanční výuka probíhá online formou prostřednictvím MS Teams/SOL. Online výuka je převažující (tzn. každá hodina je zahájena synchronně v rámci každého předmětu mimo TV), viz https://aplikace.skolaonline.cz/SOL/;
  • Synchronní výuka, zadání studijních materiálů, samostatná práce, konzultace formou prostřednictvím programu MS Teams/SOL zadáváním domácích úkolů, testů, učiva k procvičení patří k základním pilířům distanční výuky;
  • Platí i nadále samostatná práce žáků a individuální konzultace s vyučujícím dle platných vládních nařízení ve věci hygienických a protiepidemických opatření;
  • Žáci se učí dle standardního rozvrhu. Jsou s dostatečným předstihem předem informováni o rozdělení hodin na synchronní a asynchronní výuku. I nadále jsou výukové hodiny zapisovány včetně učiva do ETK v rámci systému SOL s příslušnou poznámkou;
  • Základní komunikace se žáky i zákonnými zástupci probíhá prostřednictvím školního systému SOL/emailem;
  • Omlouvání žáků se řídí platným školním řádem;
  • Hodnocení poskytne žákům i jejich rodinnému zázemí co nejpřesnější zpětnou vazbu nejen o kvalitě splnění zadání, ale i o dosaženém pokroku. Upozorní na nedostatky a napoví cestu ke zlepšení. Případně upozorní na budoucí upotřebitelnost a návaznost, pro kterou je užitečné současný úkol zvládnout. Hodnocení může být vhodně doplňováno (dle úrovně žáků) motivačními prvky za nadstandardní výkony a dobrovolné úkoly;
  • Třídnické hodiny se nadále konají jednou týdně v online režimu. Z třídnických hodin pořizuje vždy třídní učitel písemný záznam a zve na hodiny vedení školy;
  • Pokud se někteří žáci distanční výuky neúčastní v požadovaném režimu, jednají o tom učitelé a třídní učitelé se zákonnými zástupci s cílem dosáhnout zlepšení;
  • Učitelé, třídní učitelé průběžně sledují stav distančního vzdělávání. Přihlížejí i k technickým možnostem žáků z hlediska internetového připojení, používané techniky a sociálních podmínek rodin žáků v rámci podpory rovných šancí ve vzdělávání. O problémech včas informují emailem rodiče a vedení školy;
  • S uvedenými pravidly jsou opakovaně seznamováni žáci i zákonní zástupci prostřednictvím školního systému SOL, na třídnických hodinách a třídních schůzkách s rodiči;
  • Pro předávání vysvědčení platí vydané opatření obecné povahy, které předpokládá předání informace o hodnocení žáka distančním způsobem a vlastní předání listinné podoby vysvědčení anebo výpisu odkládá na dobu, kdy budou školy pro příslušné žáky přístupné pro prezenční docházku.

Ve Vysokém Mýtě dne 21. 3. 2021; Ing. Jitka Jiskrová MBA,  ředitelka školy


Aktuálně ke stažení: