Provoz školy od 12. dubna 2021

Michal Hynek Novinky

V návaznosti na jednání Vlády ČR dne 6. dubna 2021 bylo vydáno Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k testování dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních.
  • Od 12. 4. 2021 je školám a školským zařízením uložena povinnost testovat děti, žáky a studenty (kromě výjimek uvedených v opatření). Testuje se 2x týdně Ag testy, v případě RT-PCR testů 1x týdně;
  • K testování lze použít neinvazivní Ag testy nebo neinvazivní PCR testy;
  • Od 12. 4. 2021 je školám a školským zařízením bez ohledu na zřizovatele uložena povinnost testovat zaměstnance. Testují se ti, kteří přicházejí do kontaktu s dětmi, žáky nebo studenty. Testuje se 2x týdně Ag testy, ostatní zaměstnance pak 1x týdně, a v případě RT-PCR testů vždy 1x týdně;
  • Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k omezení provozu ve školách a školských zařízeních a 1. fázi rozvolnění (v příloze) umožňuje od 12. 4.  osobní přítomnost žáků na vzdělávání. Platí pro žáky a studenty na praktickém výcviku v řízení motorových vozidel v rámci jejich odborné přípravy v oborech vzdělávání. Jedná se o obory, u kterých je získání řidičského oprávnění určených skupin součástí vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu nebo školního vzdělávacího programu, ve znění pozdějších předpisů;
  • Ve středních a vyšších odborných školách, konzervatořích a vysokých školách je povinnost jak u žáků a studentů, tak u pedagogických a nepedagogických pracovníků nosit respirátor;
  • Žáci jsou povinni se vzdělávat distančním způsobem. Způsob poskytování vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání distančním způsobem přizpůsobí škola podmínkám žáka pro toto vzdělávání v souladu s metodikou MŠMT;
  • Distanční výuka probíhá online formou prostřednictvím MS Teams/SOL. Online výuka je převažující (tzn. každá hodina je zahájena synchronně v rámci každého předmětu mimo TV), viz https://aplikace.skolaonline.cz/SOL/;
  • Synchronní výuka, zadání studijních materiálů, samostatná práce, konzultace formou prostřednictvím programu MS Teams/SOL zadáváním domácích úkolů, testů, učiva k procvičení patří k základním pilířům distanční výuky;
  • Platí i nadále samostatná práce žáků a individuální konzultace s vyučujícím dle platných vládních nařízení ve věci hygienických a protiepidemických opatření;
  • Žáci se učí dle standardního rozvrhu. Jsou s dostatečným předstihem předem informováni o rozdělení hodin na synchronní a asynchronní výuku. I nadále jsou výukové hodiny zapisovány včetně učiva do ETK v rámci systému SOL s příslušnou poznámkou;
  • Základní komunikace se žáky i zákonnými zástupci probíhá prostřednictvím školního systému SOL/emailem;
  • Omlouvání žáků se řídí platným školním řádem;
  • Hodnocení poskytne žákům i jejich rodinnému zázemí co nejpřesnější zpětnou vazbu nejen o kvalitě splnění zadání, ale i o dosaženém pokroku. Upozorní na nedostatky a napoví cestu ke zlepšení. Případně upozorní na budoucí upotřebitelnost a návaznost, pro kterou je užitečné současný úkol zvládnout. Hodnocení může být vhodně doplňováno (dle úrovně žáků) motivačními prvky za nadstandardní výkony a dobrovolné úkoly;
  • Třídnické hodiny se nadále konají jednou týdně v online režimu. Z třídnických hodin pořizuje vždy třídní učitel písemný záznam a zve na hodiny vedení školy;
  • Pokud se někteří žáci distanční výuky neúčastní v požadovaném režimu, jednají o tom učitelé a třídní učitelé se zákonnými zástupci s cílem dosáhnout zlepšení;
  • Učitelé, třídní učitelé průběžně sledují stav distančního vzdělávání. Přihlížejí i k technickým možnostem žáků z hlediska internetového připojení, používané techniky a sociálních podmínek rodin žáků v rámci podpory rovných šancí ve vzdělávání. O problémech včas informují emailem rodiče a vedení školy;
  • S uvedenými pravidly jsou opakovaně seznamováni žáci i zákonní zástupci prostřednictvím školního systému SOL, na třídnických hodinách a třídních schůzkách s rodiči;
  • Pro předávání vysvědčení platí vydané opatření obecné povahy, které předpokládá předání informace o hodnocení žáka distančním způsobem a vlastní předání listinné podoby vysvědčení anebo výpisu odkládá na dobu, kdy budou školy pro příslušné žáky přístupné pro prezenční docházku.

Ve Vysokém Mýtě dne 11. 4. 2021; Ing. Jitka Jiskrová MBA,  ředitelka školy


Aktuálně ke stažení: