V návaznosti na jednání Vlády ČR dne 12. dubna 2021 bylo vydáno Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k omezení provozu ve školách a školských zařízeních.
- S účinností od 19. dubna 2021 umožňuje nad rámec doposud platných výjimek taktéž skupinové konzultace žáků posledních ročníků středních škol anebo žáků ohrožených školním neúspěchem z jiných ročníků středních škol a konzervatoří, a to v maximálním počtu 6 žáků v jedné skupině (homogenita skupin není vyžadována);
- Účast na těchto skupinových konzultacích je pro žáka dobrovolná.
- Na žáka účastnícího se skupinové konzultace se vztahuje článek I Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví čj. MZDR 14592/2021-3/MIN/KAN (tedy absence příznaků onemocnění COVID-19 a podmínka podstoupení testování, s výslovně vymezenými výjimkami).
- Upravuje se osobní přítomnost na závěrečných a maturitních zkouškách. Negativní test musí mít také jakékoliv jiné osoby zúčastněné na zkoušce (např. externí členové komise). Dále se stanoví výjimka z obecné frekvence testování ve školách tak, že v den konání zkoušky nesmí být negativní test starší než 7 dnů. To platí pro všechny osoby (žáky, studenty, pedagogy, externí členy komisí nebo případné osoby z řad veřejnosti).
- V případě, že dítě, žák nebo student se středním nebo těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami nebo s poruchami autistického spektra nemůže ze zdravotních důvodů podstoupit preventivní antigenní test a doloží tuto skutečnost potvrzením vydaným poskytovatelem zdravotních služeb, považuje se za dítě, žáka nebo studenta, jehož škola nebo školské zařízení, které navštěvuje, jsou uzavřeny z důvodu mimořádného opatření při epidemii;
Testování
- Od 12. 4. 2021 je školám a školským zařízením uložena povinnost testovat děti, žáky a studenty (kromě výjimek uvedených v opatření). Testuje se 2x týdně Ag testy, v případě RT-PCR testů 1x týdně;
- K testování lze použít neinvazivní Ag testy nebo neinvazivní PCR testy;
- Od 12. 4. 2021 je školám a školským zařízením bez ohledu na zřizovatele uložena povinnost testovat zaměstnance. Testují se ti, kteří přicházejí do kontaktu s dětmi, žáky nebo studenty. Testuje se 2x týdně Ag testy, ostatní zaměstnance pak 1x týdně, a v případě RT-PCR testů vždy 1x týdně.
- Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k omezení provozu ve školách a školských zařízeních a 1. fázi rozvolnění (v příloze) umožňuje od 12. 4. osobní přítomnost žáků na vzdělávání. Platí pro žáky a studenty na praktickém výcviku v řízení motorových vozidel v rámci jejich odborné přípravy v oborech vzdělávání. Jedná se o obory, u kterých je získání řidičského oprávnění určených skupin součástí vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu nebo školního vzdělávacího programu, ve znění pozdějších předpisů.
- Ve středních a vyšších odborných školách, konzervatořích a vysokých školách je povinnost jak u žáků a studentů, tak u pedagogických a nepedagogických pracovníků nosit respirátor.
Distanční výuka
- Žáci jsou povinni se vzdělávat distančním způsobem. Způsob poskytování vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání distančním způsobem přizpůsobí škola podmínkám žáka pro toto vzdělávání v souladu s metodikou MŠMT;
- Distanční výuka probíhá online formou prostřednictvím MS Teams/SOL. Online výuka je převažující (tzn. každá hodina je zahájena synchronně v rámci každého předmětu mimo TV), viz https://aplikace.skolaonline.cz/SOL/;
- Synchronní výuka, zadání studijních materiálů, samostatná práce, konzultace formou prostřednictvím programu MS Teams/SOL zadáváním domácích úkolů, testů, učiva k procvičení patří k základním pilířům distanční výuky;
- Platí i nadále samostatná práce žáků a individuální konzultace s vyučujícím dle platných vládních nařízení ve věci hygienických a protiepidemických opatření;
- Žáci se učí dle standardního rozvrhu. Jsou s dostatečným předstihem předem informováni o rozdělení hodin na synchronní a asynchronní výuku. I nadále jsou výukové hodiny zapisovány včetně učiva do ETK v rámci systému SOL s příslušnou poznámkou;
- Základní komunikace se žáky i zákonnými zástupci probíhá prostřednictvím školního systému SOL/emailem;
- Omlouvání žáků se řídí platným školním řádem;
- Hodnocení poskytne žákům i jejich rodinnému zázemí co nejpřesnější zpětnou vazbu nejen o kvalitě splnění zadání, ale i o dosaženém pokroku. Upozorní na nedostatky a napoví cestu ke zlepšení. Případně upozorní na budoucí upotřebitelnost a návaznost, pro kterou je užitečné současný úkol zvládnout. Hodnocení může být vhodně doplňováno (dle úrovně žáků) motivačními prvky za nadstandardní výkony a dobrovolné úkoly;
- Třídnické hodiny se nadále konají jednou týdně v online režimu. Z třídnických hodin pořizuje vždy třídní učitel písemný záznam a zve na hodiny vedení školy;
- Pokud se někteří žáci distanční výuky neúčastní v požadovaném režimu, jednají o tom učitelé a třídní učitelé se zákonnými zástupci s cílem dosáhnout zlepšení;
- Učitelé, třídní učitelé průběžně sledují stav distančního vzdělávání. Přihlížejí i k technickým možnostem žáků z hlediska internetového připojení, používané techniky a sociálních podmínek rodin žáků v rámci podpory rovných šancí ve vzdělávání. O problémech včas informují emailem rodiče a vedení školy;
- S uvedenými pravidly jsou opakovaně seznamováni žáci i zákonní zástupci prostřednictvím školního systému SOL, na třídnických hodinách a třídních schůzkách s rodiči;
- Pro předávání vysvědčení platí vydané opatření obecné povahy, které předpokládá předání informace o hodnocení žáka distančním způsobem a vlastní předání listinné podoby vysvědčení anebo výpisu odkládá na dobu, kdy budou školy pro příslušné žáky přístupné pro prezenční docházku.
Ve Vysokém Mýtě dne 13. 4. 2021; Ing. Jitka Jiskrová MBA, ředitelka školy
Aktuálně ke stažení: